Държавният музикален театър "Стефан Македонски" изнесе два спектакъла на оперетата "Цигански барон" във Франкфурт на Майн в началото на октомври. Зала "Ярхунертхале" (с 2100 места) бе изпълнена до краен предел, може би защото спектаклите бяха включени в един от най-любопитните цикли на залата за музикалния сезон 1997/1998 г. Във всички отзиви се подчертаваха както отличното вокално покритие на соловите партии и изобщо доброто качество на музикалната страна на спектакъла, така и бледата режисура на Михаел Хензел. В "Офенбахер пост" от 8.10.1998 г. под заглавие "Благороден оперетен блясък" критикът Кристиан Ритмюлер също не остава длъжен на немския постановчик:

"Оперетата на Йохан Щраус "Цигански барон" е задължителна програма на много сцени. И когато един истински ансамбъл като Държавния музикален театър от София, под великолепното ръководство на Руслан Райчев се наеме с тази материя, един сполучлив спектакъл би трябвало да бъде нещо напълно естествено. И все пак това гостуване на българския ансамбъл остави двойствено впечатление в препълнената Ярхундертхале.

Наистина спектакълът, включително хорът, беше комплектуван от забележителни гласове. Венцислав Динов като граф Хомонай, Ной Николов като Баринкай, Олга Михайлова като циганката Чипра или Светлана Иванова като Сафи, показаха високо ниво.

Също нищо не липсваше при сценичното оформление: добре действаща сценография, подчертаваща блясъка на цвета на костюмите в многобройния ансамбъл. Обаче за голямо съжаление режисурата остана през цялата вечер статична. Само в отделни минути се чувстваше замахът на произведението.

И без това слабата драматургия на историята на "Цигански барон" непрекъснато закъсваше. Защото режисурата на спектакъла малко раздвижваше актьорите и въпреки намекването на танцувалния елемент от време на време, поради високото музикално ниво на отличния състав, щеше да бъде по-приемливо да бъде обявено това представление като концертно изпълнение.

При това се почувства, че ансамбълът е способен да покаже всички липсващи елементи на една оперета."