Тезите на общината:

Тезите на комитета: 
Гражданството няма нужда от хигиенна баня, защото се къпе у дома си.
1
Не става дума за хигиенна баня. Гражданите (наши и чужди) имат нужда от водата, защото са болни. Здравите също имат нужда от водата така, както са я имали траките, гърците, римляните, турците. Водата е естествена среда, в която човек се отървава от болки и грижи. Термалните води са благо за всички народи.
Наличната минерална вода в центъра вече не може да се използва, но в София има и други извори наблизо - например в Зона Б-5. Ако все пак се налага, зад старата баня може да се направи нова, стига водата да не се връща в паметника.
2
От самото си създаване банята е била многофункционална - за лечение, за забавление и за хигиена, естествено. Но ако има две бани, две лечебници, още басейни - толкова по-добре. Водата е дар, не е проклятие.
ЦМБ е неподходяща за лечебница, защото няма парк. Водата е курортен атрибут, а столичният център не е курорт.
3
Това, че банята е в центъра на града, не е недостатък, а преимущество и за болните, и за здравите. Бърз и евтин достъп при амбулаторно лечение и профилактика е големият плюс на централната баня.
Сградата е ценният паметник на културата, а водата го разваля, защото го мокри. Запазването на сградата заедно с водната функция ще изисква много голяма инвестиция.
4
Водната функция е ценната традиция, а сградата е нейната културна обвивка. Да се твърди, че функцията не е важна и е отмряла, е неистина, а това, че не можело да се направи изолация, е безсилие. Зависи как се разбира функцията и кой изпълнява изолацията. Недопустимо е в края на ХХ век да се твърди, че проблемът е нерешим.

Почтените граждани са бедни. Те не могат да си позволят водни удоволствия и лечение на цената, нужна за поддръжка и приход на водолечебния център, а онези, които могат, са хора със съмнително поведение и/или неясен произход на средствата.
5
Много от днешните българи не могат, но здравната реформа все някой ден ще приключи. Колкото до европейските болни, техните здравни осигуровки могат да набавят част от нужните средства.
Гражданите са виновни, че банята се скапа. Трябва да са благодарни, че Общината прави ремонт.
6
Администрацията е виновна, че десетилетия отлага ремонта. Общината трябва да е благодарна, че гражданите са привикнали да не й търсят сметка.
Щом като Общината се грижи за сградата, само тя има правото да се разпорежда с нея. Двата неуспешни търга доказват, че към водолечението няма интерес.
7
Нито Общината, нито назначените комисии, нито отделни лица имат правото да вършат това, с което гражданите не са съгласни. Дори когато е “за тяхно добро”, камо ли в случая. Търговете доказват, че организаторите нямат интерес към здравеопазването. При други търгове Общината е показала гъвкавост при постигане на целта.
В герба на столицата присъства изворът, а не сградата. Извора никой не закача, той си тече на воля.
8
Отговорът е прост - символите са символи, защото символизират нещо съществено - това, че в София (Средец, Сердика и пр.) цъфти култура, чиято важна съставка е използването на водата. Днес създаваме нов символ - на псевдокултура - на неизползването на водата.
Гражданите имат по-голяма нужда от Музей на София, отколкото от басейни. Освен това басейните, макар и празни, остават. В тях се разполагат експонати.
9
Гражданите имат нужда от здрав дух, но и от здраво тяло, където той да обитава. Представителната архитектура на ЦМБ не е достатъчно основание в басейните да влезе бутафорна експозиция.
Сградата на ЦМБ е прекалено голяма за водата (си). Там има място и за музей, и за кметски приемни, и за администрацията на “Стара София”. Водолечението в северното крило е достатъчно.
10
Сградата е голяма, ако за водолечение се използват само 3 от 19-те литра в секунда, според условията на конкурса. Ако се използва пълният дебит, в нея може да има всичко необходимо за всеки вкус и всяка кесия. Господ подарил водата, предците ни - сградата. Да се твърди, че от такава сделка не могат да се изкарат пари, е абсурд.
Действията на Общината са принос към опазването на паметниците на културата. Терминът е “опазване чрез промяна”.
11
“Опазване чрез промяна” е удобен термин за манипулиране на несведущите. При опазването винаги има промяна в зависимост от характера и ценността на паметника. Най-добрата основа за представяне и ползване на архитектурните паметници е запазването на органичната връзка между съдържанието и формата.

Спасяването на Централната минерална баня в София